• SIATKARZE W FINALE MIASTA!!!​​​​​

​​​​​​​​​

27 listopada w Szkole Podstawowej nr 29 odbył się jeden z trzech turniejów eliminacyjnych w piłce siatkowej chłopców. Nasi siatkarze w pierwszym meczu pokonali 2:0 rówieśników ze Szkoły Podstawowej nr 17. Drugi pojedynek z gospodarzami zawodów był zdecydowanie bardziej zacięty. Nasi chłopcy mimo czteropunktowej straty w końcowej fazie tie -breaka (7:11) zdołali przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść i ostatecznie wygrać 16:14 w decydującym secie, a w całym meczu 2:1. Panu Jarkowi przybyło po turnieju przybyło kilka dobrych lat i mnóstwo siwych włosów;) Chłopcy obiecali wygrywać kolejne mecze z większą przewagą oraz spokojem i oszczędzić nadszarpnięte zdrowie opiekuna. Będzie ku temu okazja już 4 stycznia w ścisłym finale miasta. Skład naszej reprezentacji: Dawid Woldon, Piotr Baumann, Tomasz Lebioda, Yehor Korohod, Kacper Głuszek, Michał Kalota, Wojciech Szumilas, Piotr Nowak, Mikołaj Miśkiewicz.

GRATULUJEMY I ŻYCZYMY POWODZENIA W FINALE!

• KOLEJNY SUKCES SZACHISTÓW!

• Nasi młodzi szachści nie chcąc być gorsi od swoich starszych kolegów również sięgneli po tytuł wicemistrzów w Rejonowych Igrzyskach Szachowych. Tym razem ulegliśmy nieznacznie, po wyrównanym pojedynku,  szachistom ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Czeladzi. Biorąc pod uwagę bardzo młody skład naszej drużyny, należą im się wielkie brawa! Reprezentowali nas: Piotr Baumann, Mikołaj Miśkiewicz, Miłosz Czerwiński, Adam Baumann, Natalia Furgał. W niedalekiej przyszłości kolejne turnieje i liczymy również, że  kolejne zwycięstwa i nagrody. Troszkę już nasi reprezentanci nas rozpieścili i przyzwyczaili do powrotów z tarczą.

Gratulacje!!!

• Jesteśmy wicemistrzami

• Nasi szachiści odnieśli kolejny sukces na Rejonowych Igrzyskach Szachowych. Po emocjonujących i pełnych zwrotów akcji zawodach wywalczyli tytuł wicemistrzów. Ulegliśmy jedynie naszym rywalom zza miedzy -Szkole Podstawowej nr 21 z Dąbrowy Górniczej. Graliśmy dziś w naszym najmocniejszym składzie: Michael Pniak, Piotr Kotelski, Alex Stańco oraz Aleksandra Haras. To jeszcze nie koniec sezonu szachowego więc liczymy na kolejne laury dla naszych reprezentantów. Brawo !!!

• Wycieczka do Krakowa

• 7  listopada 2023 r. już o 7 rano klasy 4, 5 i 6 pod opieką p. Roksany Woźniak-Litewki, p. Anny Sołtysik, p. Małgorzaty Makieły-Kocjan i p. Anny Staszewskiej wyruszyły na wycieczkę do Krakowa. Naszą przygodę zaczęliśmy od Muzeum Gier Wideo. Większość gier pochodziła z lat 80. i 90. ubiegłego wieku, więc nasze umiejętności, zręczność i refleks sprawdzaliśmy w stylu retro. Następnie pełni emocji ruszyliśmy na Stare Miasto, gdzie wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego i zakupiliśmy pamiątki w Sukiennicach (ach, te pluszowe gołębie!) oraz słynne krakowskie obwarzanki.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Centrum Edukacji Lotniczej Kraków Airport w Balicach. Jest to unikatowy ośrodek edukacyjny wyposażony w elementy infrastruktury terminalowej. W czasie zwiedzania dowiedzieliśmy się, jak funkcjonuje lotnisko oraz jak w praktyce wygląda ścieżka odlotowo-przylotowa pasażera. Mogliśmy wcielić się w rolę pasażerów samolotu, odebrać kartę pokładową (do Nowego Jorku) i przejść kontrolę bezpieczeństwa. Dowiedzieliśmy się, czego nie należy wnosić na pokład samolotu.  Najbardziej aktywni skorzystali z symulatora lotu. Odwiedziliśmy również taras widokowy, gdzie mogliśmy przyjrzeć się z bliska organizacji pracy służb technicznych na płycie lotniska oraz przylatującym i odlatującym samolotom.

• Szalone dni

• SZALONE DNI to aktywność zaproponowana przez Samorząd Uczniowski. Zapraszamy do ubarwienia szkolnej codzienności i wspólnej zabawy. Dodatkowo osoby, które włączą się do akcji będą zwolnione z odpowiedzi ustnej i niezapowiedzianych kartkówek.

17 listopada – Szalony Dzień – Dzień Barbie - króluje RÓŻ!

6 grudnia – Szalony Dzień – Dzień Świątecznych Przebrań (czapki Mikołaja, rogi renifera, świąteczne swetry itp.)

12 stycznia – Szalony Dzień – Dzień Kolorowych Ubrań (każda klasa losuje jeden kolor)

20 lutego – Szalony Dzień - Dzień w Krawacie

22 marca – Szalony Dzień – Dzień bez Plecaka

19 kwietnia – Szalony Dzień – Dzień Szalonej Fryzury

17 maja – Szalony Dzień – Dzień Cringowych Ubrań

14 czerwca – Szalony Dzień – Dzień z Pluszakiem

• KOLEJNY SUKCES

• Nasi starsi szachiści nie chcąc być gorsi od swoich młodszych kolegów, dzień po ich sukcesie, sięgnęli po tytuł wicemistrzów Dąbrowy Górniczej. W trakcie siedmiu rund nie znaleźli pogromcy, odnosząc pięć zwycięstw oraz dwa remisy. Ostatecznie uzyskaliśmy tyle samo punktów co zwycięzca turnieju (SP nr 21), ale o miejscu w tabeli zadecydowały małe punkty na poszczególnych szachownicach.  W niedługim czasie będziemy mieli okazję do rewanżu na kolejnym etapie - zawodach rejonowych. Gratulacje dla całej drużyny, która wystąpiła w składzie: ALEKSANDRA HARAS, MICHAEL PNIAK, PIOTR KOTELSKI, ALEX STAŃCO. Gratulujemy!!!

• JESTEŚMY NAJLEPSI!!!

• 26 pażdziernika nasi młodzi szchiści stanęli w szranki ze swoimi rówieśnikami w ramach rozgrywanych w SOSW Mistrzostwach Dąbrowy Górniczej. Poza pierwszą rundą, w ktorej zremisowali z rywalami z SP29, odniesli sześć kolejnych zwycięstw i bezapelacyjnie sięgnęli po tytuł najlepszej drużyny w naszym mieście. Liczymy, że to dopiero pierwsze z wielu trofeów w bieżącym sezonie szachowym dla naszych mistrzów. Skład zwycięskiej drużyny: NATALIA FURGAŁ, PIOTR BAUMANN, ADAM BAUMANN, MIKOŁAJ MIŚKIEWICZ, MIŁOSZ CZERWIŃSKI, MARCEL WIŚNIEWSKI. Gratulujemy i życzymy powodzenia na zawodach rejonowych!